Jak zrobić audyt fanpage’a  jednoosobowej działalności?

Sprawdź, co mówi o Tobie Twój fanpage. cz.1.

Fanpage to obecnie ciągle podstawowa wizytówka biznesu w sieci, w dodatku doskonałe miejsce promocji dla małych firm. Zrób audyt fanpage’a i sprawdź czy i co poprawić, aby Twój firmowy profil wyglądał profesjonalnie i pomagał klientom dotrzeć do oferowanych usług/produktów.

W tym artykule robimy audyt fanpage’a w trochę innej formie. Przetestuj się i sprawdź, w którym kierunku zmierza Twój profil na fanpage’u. Podlicz zebrane punkty i wykorzystaj moje sugestie do rozkręcenia Twojego fanpage’a. Zaczynamy.

 

1. Co Twoje cover photo (zdjęcie w tle) i zdjęcie profilowe mówi o Twojej marce?

Te dwa niepozorne zdjęcia to tuba marketingowa Twojego biznesu. Dlatego sprawdź, czy pamiętasz o paru zasadach, dzięki którym Twoje logo będzie prezentowało się profesjonalnie, a zdjęcie w tle przekaże to, co chcesz przekazać.

a) kwestie techniczne – rozmiar i ciężar

Poprzez dostosowanie rozmiarów zdjęć do facebookowych zaleceń, twoje obrazy będą wyglądać dobrze na wszystkich przeglądarkach i urządzeniach. Zwróć uwagę również na wagę zdjęcia. Jeżeli załadujesz cięższe zdjęcie niż 100 KB, Facebook musi je skompresować, co odbije się na jego jakości.

Zalecane rozmiary wg Facebooka:

  • cover photo zdjęcia rozmiar: 851×315 px (na komputerach zobaczysz 820x312px, na telefonach 554x312px) – 1 pkt
  • cover photo filmy muszą mieć długość od 20 do 90 sekund i rozmiar co najmniej 820 x 312 px. Zalecany rozmiar to 820 x 462 px – 1 pkt
  • zdjęcie profilowe: 180×180 px (polecam większe 320×320 px) – 1 pkt
  • zdjęcia w formacie jpg, logo w formacie png – 2 pkt
  • ciężar zdjęcia nie więcej niż 100 KB – 1 pkt

Tutaj przeczytasz, jak dokładnie zaprojektować zdjęcie w tle i pobierzesz darmowe szablony: 

b) co komunikują Twoje zdjęcia/grafiki?

Pamiętaj temat cover photo i zdjęcia profilowego musi ściśle przylegać do marki. Co to znaczy? Klient/fan wchodząc na Twój profil/fanpage najpierw zobaczy Twoje zdjęcia, dlatego nie wprowadzaj go w błąd poprzez publikowanie fotek, które zupełnie nie odnoszą się do Twoje marki. Na co zwracamy uwagę:

  • zdjęcie profilowe – to doskonałe miejsce, żeby pokazać logo lub siebie. Nie zapomnij uzupełnić pola: Dodaj opis. (W tym momencie klikasz na zdjęcie i dodajesz opis w kolumnie po prawej).

 

  • Tutaj możesz napisać o sobie, swoich pasjach i biznesie, a także wstawić link do strony www czy dodać lokalizację. – 1 pkt

tip: Jeżeli budujesz komunikację również na innych kanałach: wykorzystaj to samo zdjęcie, Twoi klienci łatwiej Cię zidentyfikują.

  • cover photo – tutaj przemycisz to czym się zajmujesz, zachęcisz fanów do działania, pokażesz zbliżające się wydarzenie albo promocję. Pamiętaj o uzupełnieniu pola: Dodaj opis., reszta jw. 1 pkt
  • profil osobisty – zaraz, zaraz, ale dlaczego nawiązujemy od prywatnego profilu? Odpowiedź jest prosta. Ponieważ klienci/fani bardzo często docierają do Twojego fanpage’a poprzez Twój profil osobisty. Szczególnie jeśli jesteś aktywny w grupach na Facebooku i zostawiasz w nich komentarze jako Jan Kowalski (a nie fanpage). Jeśli jesteś na to gotowy, skonfiguruj ustawienia prywatności i określ, które posty mogą zobaczyć Twoi fani, a które np. rodzina. W ten sposób nie tracisz na swojej intymności, a zyskujesz dodatkową reklamę. Na co zwracamy uwagę:
    • podpisz się swoim imieniem i nazwiskiem, a nie pseudonimem (chyba, że chcesz promować swój pseudonim), – 1 pkt.
    • pokaż swoje (a nie kota) zdjęcie profilowe, które budzi zaufanie (czyli nie robione z tyłu) – 1 pkt
    • wykorzystaj cover photo do promocji np. organizowanego przez Ciebie wydarzenia, kursu, oferty promocyjnej -możesz użyć to samo, które zostało użyte na firmowym fanpage’u  – 1 pkt.
    • uzupełnij pole prezentacja: opisz siebie, swój profil, swój biznes. Można dodać emotikonki i podać adres strony www. – 1 pkt
    • dodaj stronę, którą zarządzasz wówczas klienci szybko odnajdą i przejdą na Twojego fanpage’a – 1 pkt.
    • pamiętaj o wyróżnionych zdjęciach: możesz tutaj dodać zdjęcia lub grafikę, która opowiada o Twoim biznesie, o twojej ofercie, specjalnym bonusie. Pamiętaj, że te zdjęcia wyświetlą się każdemu, ponieważ są to informacje publiczne. -1 pkt
    • dodaj linki do pozostałych miejsc w sieci. – 1 pkt.

tip: Użyj przycisku Wyświetla jako (znajdziesz go na cover photo) do sprawdzenia, które treści publikujesz publicznie, lub w jaki sposób Twój profil widzi konkretna osoba.

Ufff. Trochę tego było. Pierwsza część za nami. Podlicz punkty i przejdź do drugiej. Kliknij tutaj.

Kategorie: Bez kategorii

#promedialna

Cześć, nazywam się Monika i pomagam firmom takim jak Twoja ogarnąć marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *